01/092014 - Δημόσια Τοποθέτηση, Γιατί το πλαφόν είναι μία άκρως αντιδημοκρατική πράξη

    Αθήνα, 01/09/2014  

         
    ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
    Γιατί το πλαφόν είναι μια άκρως αντιδημοκρατική πράξη.


        Το πλαφόν, από τη Γαλλική λέξη plafond, μεταφραζόμενο στη σπουδαία Ελληνική γλώσσα που αποδίδει επακριβώς το νόημα των λέξεων, σημαίνει ανώτατο όριο, σημαίνει περιορισμό και στη συγκεκριμένη περίπτωση του πλαφόν ανά πάροχο, που ζητούν με λύσσα κάποιες συντεχνίες και διαφημίζουν με θράσος κάποιοι περισπούδαστοι φωστήρες που αρέσκονται να διαλαλούν ότι γνωρίζουν καλά την Ελληνική γλώσσα, σημαίνει περιορισμός στην επαγγελματική ελευθερία της μεγάλης πλειοψηφίας των παρόχων, οι οποίοι με υπευθυνότητα και ευσυνειδησία επιτελούν το επάγγελμα που γνωρίζουν από τις σπουδές τους στην ιατρική επιστήμη και που αφορά στο κυριότερο αγαθό της ζωής αυτής, που είναι η υγεία.
        Και περιορισμός στην επαγγελματική ελευθερία του οιονδήποτε , σημαίνει οπισθοδρόμηση, σημαίνει αδιαφορία, σημαίνει αποτελμάτωση, σημαίνει καταβαράθρωση της ποιότητας, με άλλα λόγια σημαίνει απόλυτη τροχοπέδη στην ανάπτυξη, στην πρόοδο και στην ευημερία.
        Από την άλλη μεριά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζω πως κάποιοι επωφελούνται από την ελευθερία που προσφέρει στον καθένα η δημοκρατία και προσπαθούν με αθέμιτα, αντικανονικά και παράνομα μέσα να εκμεταλλευτούν για ίδιον όφελος το δεύτερο μεγάλο αγαθό μετά την υγεία, που είναι η ελευθερία. Πλην όμως στα κράτη που έχουν εγκαταστήσει πραγματική δημοκρατία, υπάρχουν ισχυροί ελεγκτικοί μηχανισμοί που συλλαμβάνουν τους παρανομούντες και ακολουθούν αυστηρές τιμωρίες οι οποίες δρουν αποτρεπτικά για κάθε νέο επίδοξο παραβάτη.
        Τους ισχυρούς ελεγκτικούς μηχανισμούς που καθιστούν εύκολο τον έλεγχο σήμερα με την πλήρη μηχανογράφηση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και τις αυστηρές τιμωρίες στους παραβάτες πρέπει να απαιτήσουμε με πάθος και όχι να ολισθαίνουμε στην απαίτηση εφαρμογής αυταρχικών, αντιδημοκρατικών και αντιαναπτυξιακών μέτρων, τα οποία όχι μόνο δεν λύνουν το πρόβλημα, αλλά βλάπτουν την κοινωνία ολόκληρη γιατί οδηγούν στην αδιαφορία, στη χαλάρωση, στο μηδενισμό της ποιότητας και στην απαξίωση του παρεχόμενου έργου.
        Ξορκίστε λοιπόν το αυταρχικό και αντιαναπτυξιακό μέτρο του πλαφόν ανά πάροχο το οποίο καταπατεί βάναυσα το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής του εργαστηρίου από τους πολίτες και αφαιρεί αυτόματα το κίνητρο του υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των παρόχων για καλύτερες υπηρεσίες υγείας, μαζί με το ανήθικο και ληστρικό μέτρο του claw back το οποίο αρπάζει πίσω τις αποζημιώσεις μας για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, εθνικοποιώντας στην ουσία τις μονάδες μας, γιατί είναι δύο απολυταρχικά και αντιδημοκρατικά μέτρα τα οποία συναντάς μόνο στα πιο σκληρά κομμουνιστικά καθεστώτα, Σοβιετικού τύπου, του πλανήτη.

    Δρ. Γεώργιος Βουγιούκας
    Ιατρός Ακτινολόγος
    Πρόεδρος ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ.

    28/08/2014 - Ενημέρωση από το χθεσινό Δ.Σ. του ΠΑ.Σ.Ι.ΔΙ.Κ.


        Αθήνα,28/08/2014  

     

     
    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ   

     

       Χθες Τετάρτη 27/08/2014 πραγματοποιήθηκε το προγραμματισμένο Δ.Σ του Συνδέσμου μας, προκειμένου να ασχοληθεί με την αποφασισμένη από την πρόσφατη Γ.Σ. καταγγελία των συμβάσεών μας με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
       Μεσολάβησε η σημαντική εξέλιξη της έκδοσης νέων Υ.Α. που αφορούν στη συνεργασία των παρόχων με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και ειδικότερα η ΥΑ του ΦΕΚ 2243 «Βραχυπρόθεσμα και Μακροπρόθεσμα Μέτρα Ελέγχου της Συνταγογράφησης και Εκτέλεσης Εργαστηριακών Εξετάσεων», η οποία  δημιούργησε σειρά ερωτημάτων και περιλαμβάνει σημεία που επιδέχονται διαφορετικές ερμηνείες, τα οποία είναι απαραίτητο να απαντηθούν και να διευκρινιστούν!
       Εξ΄ αυτών, τρία είναι τα κορυφαία ζητήματα, για τα οποία η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. οφείλει να τοποθετηθεί άμεσα και σαφώς, τα εξής:
       α) Το ζήτημα του μηνιαίου ανώτατου ορίου δαπάνης ανά πάροχο: θα είναι στην ευχέρεια του παρόχου να δέχεται ή όχι περαιτέρω παραπεμπτικά, όταν συμπληρώνει το όριο του κάθε μήνα, για το οποίο θα επιβαρυνθεί ούτως ή άλλως με rebate έως και 25%? ‘Η θα είναι υποχρεωμένος να δέχεται ΟΛΑ τα παραπεμπτικά του μήνα, οπότε θα επιβαρύνεται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΙ με clawback, αγνώστου ύψους μέχρι να κάνει τους υπολογισμούς του ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ.?! (ελπίζουμε ότι η απάντηση είναι η πρώτη, διαφορετικά το κράτος ομολογεί την εθνικοποίηση των υπηρεσιών μας και το σχέδιο εξόντωσης των οργανωμένων, πολυδύναμων διαγνωστικών κέντρων, που εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες καθημερινά σε όλη την Ελλάδα).
       β) Το ζήτημα του αριθμητικού ορίου συνταγογραφήσεων εξετάσεων: στην Υ.Α. προδιαγράφεται η ενσωμάτωσή του στο σύστημα e-prescription και καθορίζεται ότι τα παραπεμπτικά αυτόματα θα διαχωρίζουν τις επιπλέον εξετάσεις που «δεν αποζημιώνονται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. σε ιδιωτικό πάροχο».  Θα είναι έτοιμο το σύστημα από 01/09/2014, οπότε και θα ισχύει το άρθρο 3, ή θα έχουμε και πάλι καθυστερήσεις και εμπόδια, τα οποία μας επιβαρύνουν και μας ταλαιπωρούν? ΠΟΙΟΣ αναλαμβάνει την ΕΥΘΥΝΗ?
       γ) Το ζήτημα των κατευθυντήριων οδηγιών: Αναρωτιόμαστε πως θα ελέγχεται η εφαρμογή τους στην πράξη…  Κυρίως όμως θέλουμε τη διαβεβαίωση για το αυτονόητο, ότι δηλαδή οι οδηγίες αφορούν τους παραπέμποντες ιατρούς και ΜΟΝΟ, ενώ τα Διαγνωστικά Κέντρα είναι υποχρεωμένα να εκτελούν τα παραπεμπτικά, χωρίς να έχουν κανένα μέρος της ευθύνης για την τήρηση των οδηγιών!  Και επομένως, αν σε μελλοντικούς ελέγχους θεωρηθούν κάποια παραπεμπτικά ΜΗ ΣΥΜΒΑΤΑ με τις οδηγίες, αυτό ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ τα Διαγνωστικά Κέντρα!
       Ελπίζουμε ότι θα λάβουμε τις απαντήσεις που υποδεικνύει η κοινή λογική και το δίκαιο  –  διαφορετικά, τίποτα δεν έχει αλλάξει από την απόφαση της Γ.Σ.  Αντιθέτως, τα πράγματα έχουν γίνει ακόμη δυσμενέστερα, με ένα τρίτο εξάμηνο εξοντωτικών περικοπών και ένα νέο πλαίσιο που ουσιαστικά «κλείνει» το επάγγελμα, περιορίζει το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής του εργαστηρίου και αφαιρεί από τους παρόχους το κίνητρο του υγιούς ανταγωνισμού και της ανάπτυξης,  πλήττοντας ουσιαστικά τα συμφέροντα των ασφαλισμένων!
       Τέλος, επιμένουμε σθεναρά ότι πρέπει να αποκατασταθεί η αδικία που αφορά το α’ οκτάμηνο και την επιβάρυνση του ιδιωτικού τομέα με επιπλέον φόρτο κατά τη μετάβαση στο νέο ΠΕ.ΔΥ,  χωρίς να προστεθεί στον προϋπολογισμό μας ανάλογο ποσό, το οποίο άλλωστε εξοικονομήθηκε από τα λειτουργικά έξοδα του δημόσιου τομέα που δεν υπήρξαν για εκείνο το διάστημα.  Ο προηγούμενος υπουργός είχε δεσμευθεί για 40-50 εκ € για το πρώτο τετράμηνο τρέχοντος έτους, σήμερα που έχουμε πλέον την εικόνα των αριθμών, είναι σαφές ότι τουλάχιστον 100 εκ € πρέπει να ενισχύσουν τον κωδικό 0671-01/Β1 για το α’ οκτάμηνο, ώστε να διορθωθεί το πρόβλημα και οι περικοπές που θα επιβαρύνουν τους παρόχους για το α’ οκτάμηνο να περιορισθούν από το άνω του 50%, σε ένα λογικό επίπεδο…
        Εφόσον έχουμε τις θέσεις του Υπουργείου και του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για τα ανωτέρω, θα λάβουμε τις τελικές μας αποφάσεις.   

              Ο Πρόεδρος                               Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ. Γεώργιος Βουγιούκας                          Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                   Βιοχημικός

    28/08/2014 - Αίτημα άμεσης συνάντησης με τον Υπουργό Υγείας, κ. Μ. Βορίδη

    Αθήνα,28/08/2014

    Προς

    Υπουργό Υγείας,

    κ. Μ. Βορίδης

     
    Αρ. Πρωτ. : 20

    Αίτημα άμεσης συνάντησης


       Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
       Μαθαίνουμε ότι είστε έτοιμος να υποκύψετε στις πιέσεις κάποιων συντεχνιών και να προχωρήσετε σε τροποποίηση της πρόσφατα εκδοθείσας Υπουργικής σας Απόφασης, που αφορά τα Βραχυπρόθεσμα και Μακροπρόθεσμα Μέτρα Ελέγχου της Συνταγογράφησης και Εκτέλεσης Εργαστηριακών Εξετάσεων, εισάγοντας την εξευτελιστική διαδικασία για ασφαλισμένους και παρόχους της υποχρεωτικής εκτέλεσης των διαγνωστικών εξετάσεων για τις τρεις πρώτες εβδομάδες κάθε μήνα, μολονότι η εργαστηριακή μονάδα έχει συμπληρώσει το plafond ανά πάροχο που έχετε επιβάλει και την τελευταία εβδομάδα να μπορεί ο πάροχος να λειτουργήσει ελεύθερα χωρίς την αποδοχή του παραπεμπτικού του ασφαλισμένου, επικροτώντας στην ουσία το εξευτελιστικό κυνηγητό και κρυφτούλι μεταξύ ασφαλισμένων και παρόχων.
       Σας έχουμε εξηγήσει ότι με τις σωστές συνταγογραφικές οδηγίες που έχετε υιοθετήσει και επιβάλει στους κλινικούς γιατρούς, ένα πολύ μεγάλο μέρος της σπατάλης διαγνωστικών εξετάσεων περικόπτεται και μολονότι ικανοποιείται το αυταρχικό μέτρο του plafond ανά πάροχο που προτείνουν οι συντεχνίες, καταπατώντας βάναυσα το δικαίωμα των ασφαλισμένων για ελεύθερη επιλογή εργαστηρίου και αδιαφορώντας για το κίνητρο του υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των παρόχων για καλύτερες υπηρεσίες υγείας, δεν θα πρέπει να ενδώσετε στην εφαρμογή του ανήθικου μέτρου της παροχής υπηρεσιών υγείας στους ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. από τους παρόχους, χωρίς να αποζημειώνονται για τις υπηρεσίες τους, που είναι ο ορισμός του σκλάβου, όταν μάλιστα γνωρίζετε ότι τα εργαστήρια για να επιτελέσουν το έργο τους χρησιμοποιούν αναλώσιμα υλικά και αντιδραστήρια, δεν αναφέρω καν τα λειτουργικά έξοδα και τις μεγάλες επενδύσεις σε πανάκριβα μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας, αναλώσιμα υλικά τα οποία κοστίζουν το 40% σχεδόν του κύκλου εργασιών κάθε εργαστηρίου.
       Ζητάμε άμεση συνάντηση μαζί σας, για να σας αποδείξουμε ότι αυτό που προτίθεστε να πράξετε είναι τεράστιο λάθος το οποίο θα το πληρώσουν όλοι, ασφαλισμένοι, πάροχοι και Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

    Μετά τιμής

    Ο Πρόεδρος                   Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ. Γεώργιος Βουγιούκας                          Ιωάννης Καραμηνάς

    Ιατρός Ακτινολόγος                      Βιοχημικός

    28/08/2014 - Φ.Ε.Κ. 2308/Β'/27-08-2014

    Αθήνα, 28/08/2014

    ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ


       Σας κοινοποιούμε το Φ.Ε.Κ. 2308/Β’/27-08-2014 με το οποίο μας κοινοποιούνται οι τεχνικές προδιαγραφές για τη συστέγαση ιδιωτικών φορέων παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, προς ενημέρωση σας.


    Φ.Ε.Κ. 2308/Β'/27-08-2014 (Μορφή pdf)
            Ο Πρόεδρος                                           Ο Γεν. Γραμματέας
    Δρ Γεώργιος Βουγιούκας                                  Ιωάννης Καραμηνάς
    Ιατρός Ακτινολόγος                                         Βιοχημικός